Vi har tidligere set på, hvordan du kan forbedre din CTR (klikrate) for på denne måde, at få flere besøgende til din blog. I denne omgang vil vi se på, hvordan dette kan gøres igennem Google Data Highlighter, et værktøj fra Google som hjælper dig med at få flottere fremvisninger af dine blogindlæg på Google.

Sådan forbedrer du CTR med GDH-top

Er du ikke helt sikker på, hvorfor du skal benytte Google Data Highlighter på din blog, så fremviser vi herunder, hvordan resultatet for kan fremstå hvis det benyttes rigtigt.

1

 

Når man får fremvist et søgeresultaterne på Google, så har din blog kun få sekunder til at skabe interesse. Du har således kun få sekunder til at ”fange” folk, og trække dem over på din blog. Tidligere har vi snakket omkring hvordan page title, meta beskrivelse, branding etc. kunne være løsningen herpå (læs mere her), men fremvisningen af din data igennem Google Data Highlighter, er endvidere en mulighed. Herunder fremviser vi hvordan du opsætter Google Data Highlighter korrekt for din blog.

Benyttelse af Google Data Highlighter

Igennem dette link (her) besøger du Google Data Highlighter, hvor vi vil påbegynde selve processen. Har du ikke oprettet en Google Search Console-profil (tidligere Google Webmaster Tool), så kan du læsere mere omkring oprettelsen af dette her.

Så snart du har valgt ”Start Highlighter” vil du få fremvist billedet herunder, hvor du blot indsætter et link til dit seneste blogindlæg, og vælger ”Articles”.

2

Det næste du skal gøre er således, at vælge hvilke elementer som fremgår hvor på din blog. Helt præcis skal du således highlighte f.eks. titlen, forfatterne etc., direkte i dit blogindlæg.

3

Du markerer blot teksten, og vælger det korrekte emne i pop-up boksen. Du kan endvidere under tandhjulet tilføje endnu en kategori (”add missing tag”), hvis du mener at noget skulle være manglende.

4

Da du har valgt muligheden ”tag this and other like it” i starten, så vil Google forsøge, efter du har valgt ”Finish”, at tilføje denne data til lignende sider/indlæg.

5

Så snart du har valgt ”Creare page set”, så vil du få fremvist en række eksempler for, at fjerne de enkelte fejl Google skulle have lavet. Er titel, forfatter etc. altid de samme steder, så vil der ofte ikke forekomme nogle fejl, og du skal således blot trykke ”Next” igennem disse eksempler (forekommer der sider, som ikke skal være tilstedeværende, så kan du vælge ”Remove page”).

På sidste side får du blot fremvist en række tests, som du kan gå igennem. Når du er færdig skal du blot vælge ”Publish”.

6

Kort og godt har du nu givet Google flere informationer omkring din blog, som de kan bruge til at forbedre deres resultatliste. Ved at de gør det, så vil du få et flottere resultat, når din blog at er at finde på Googles lister, og herved en højere sandsynlig for, at folk klikker på lige netop din blog.

Nicolaj Nielsen

Mit navn er Nicolaj Nielsen og jeg er den primære skribent her på Unitate. Jeg forsøger med en lang række guides, at lære nye og eksisterende bloggere omkring emner som SEO, WordPress, Design samt diverse optimeringsmuligheder. Læs f.eks. hvordan du laver en blog, hvordan man får styr på SEO samt mange andre guides.

Latest posts by Nicolaj Nielsen (see all)

Sådan forbedrer du din CTR med Google Data Highlighter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *