Mere trafik uden at råbe højt

Råbe højt-top

Det er muligt at få flere besøgende til din blog uden, at du skal ud og markedsføre denne for en masse mennesker. Der findes en masse forskellige teknikker du kan bruge, og i dette indlæg vil vi fremvise, hvordan du benytter én af de bedre af disse.

Startegien går kort og godt ud på, at du udnytter ”lange søgninger” på søgemaskinerne, som simpelthen er folk som søger efter 2-5 ord, fremfor på ét bestemt ord. Strategien går kort og godt ud på, at du optimerer dine eksisterende indlæg (samt nye fremover) til, at ramme udvalgte lange søgninger.

Sådan udnyttes folks lange søgninger

Hvis man udfører en normal søgeordsanalyse, vil man ofte ikke stød på disse lange søgninger, da de er så unikke, at ikke et stort nok antal søger på dem til, at Google kan fremvise relevant data.

I Google Search Console (tidligere kendt som Google Webmaster Tool) kan du få fremvist en liste, over de ord du bliver fremvist på, på Googles resultatliste.

1 Indholdssøgeord i Google Search Console

Får du teksten ”Ingen tilgængelige data” fremvist, så har du enten tilmeldt forkert website (f.eks. med www. og din blog er uden), eller du har først lige opsat Google Search Console.

Det som fremgår af billedet, er simpelthen ord/sætninger som din blog allerede ranker på, på resultatlisten hos Google (samt varianter heraf). Det næste skridt er, at teste hver enkelt af disse søgeord ift., hvilke lange søgeord som Google mener er tilknyttet hertil.

2 relateret søgninger

Dette kan du gøre ved, at indtaste ordet/sætningen i Google, hvorefter Google i bunden af siden vil fremvise ”Søgninger relateret til..”. Kort sagt er dette ord/sætninger, som Google allerede mener er relevante for det ord, du ranker for.

Næste skridt er så, at inkorporere nogle af disse ord ind på den pågældende side/blogindlæg. Det skal selvfølgelig kun være dem, som faktisk giver værdi for den pågældende destination. Du kan endvidere tage de relevante sætninger du benytter, og gentage processen for, at finde endnu flere relevante lange ord/sætninger.

Har du udvalgte indlæg som du grundet kvaliteten, vil have mere trafik til, så kan du også tage udgangspunkt i disse ift. søgninger efter relateret ord, og således arbejde udenom Google Search Console, som vi fremviser som udgangspunktet i denne guide.

Hvorfor virker det?

Kort og godt, så vil dine blogindlæg pludselig være repræsenteret på flere søgninger på Google, og herved skabe mere indgående trafik. Dette betyder, at hvis du gennemgår alle dine tidligere indlæg med denne strategi, så vil du have muligheden for, at opleve et boost i besøgende fra søgemaskinerne.

Find alle de bedste bloggingtips fra Unitate.dk lige her.

4 thoughts on “Mere trafik uden at råbe højt”

  1. Hej

    Tak for alle de gode råd 🙂 jeg kan bare ikke finde frem til på nogen måde hvordan man kan se hvor mange besøg man har på sin side?

    Mvh. C

  2. Tak for svar 😊 Puh jeg synes godt nok det hele er ret svært med wordpress. For at få subscribers har jeg tilmeldt mig mailchimp og det har heller ikke været ret nemt. Vil du kunne hjælpe med det? Jeg har indsat en pop up subscribe bar på min blog. Jeg lavede en “campain” på mailchimp ( en test) og sendte ud. Det virkede fint. Vil gerne at det skal svare til mit newsletter en gang pr. Måned. Nu har jeg så lavet den rigtige der skal bruges. Den hedder godt nok “report”? Ved du hvad forskellen er? Jeg har et antal subscribere på den første test men ingen på den anden. Kan bare ikke forstå at det er forskelligt? Mine subscribere burde jo få alt det jeg sender? Det skulle gerne være sådan at når folk subscriber på siden så får de alt det jeg sender ud på mail? Jeg er helt lost 😊😳 håber du kan hjælpe

    Mvh. Christina

    1. Nicolaj Nielsen

      Hej Christina

      Jeg benytter selv mailchimp, men er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål.
      Er det inde i Mailchimp, at du har flere kampagner – og du har problemer med at få flyttet dine eksisterende tilmeldt

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top