Spred dit budskab, blogger

Der er et koncept, som især virksomheder bekymrer sig meget om, som også bloggere burde være bekendt med. Det hele stammer fra ”lig ikke alle din æg i samme kurv”-princippet, og handler i dette tilfælde om, at man ikke skal placere alt sin markedsføring i én kanel.

Spred dit budskab-top

Som blogger kan man hurtig blive ensporet ift. ens ”indsats” (aka. markedsføring), og eksempelvis kun bruge sin tid på Instagram. Og hvorfor er dette så en ulempe? Fordi, skulle man falde med den ene kurv, så bliver alle ens æg smadret.

Risiko for at miste dine besøgende

Fokuserer man alt sin energi på én kanel ift. at skaffe besøgende, så løber man en større risiko for, at miste sin trafik igen. Spreder man derimod sin indsats udover flere kanaler, så bliver denne risiko formindsket.

Det som man ofte ser er, at bloggere satser på f.eks. ét socialt medie, og opbygger en god relation, mange følgeret etc. herpå. En indsats som jævnlig tiltrækker besøgende til bloggen, lige nu og her. Når markedskræfterne senere gør, at folk mister interesse for dette medie, mediet ændrer i algoritmen eller simpelthen lukker, så risikerer du at miste denne mængde trafik.

Eksempel
Eksempel på en farlig situation. Selvom trafikken er spredt udover flere forskellige kanaler, så ligger 80% hos én kanal (i dette tilfælde organisk trafik fra søgemaskiner).

Når det kommer til f.eks. de sociale medier, så er det set tidligere, og seneste med Instagram. En ændringer i algoritmerne kan hurtigt fjerne fokus fra de enkelte profiler, og herved koste trafik til en blog. Endvidere forstærkes dette, når medierne forsøger at forøge deres indtjening igennem annoncering, hvor ”almindelige” opslag ligeså risikerer at blive skubbet bagerst i køen.

Men det er ikke kun de sociale medier, hvor man løber denne risiko – risikoen er nemlig tilstedeværende hos en lang række kanaler, hvor bloggere modtager trafik. Eksempelvis ved søgemaskiner som Google, Jubii og Yahoo foretages der ligeså jævnligt ændringer, som hurtigt kan minimere trafikken til en blog. Og alle andre kanaler, hvor din blog er tilstedeværende og generer trafik, kan pludselig stå overfor tiltag, som nedsætter din tilstedeværelse og trafik.

Sæt dit fokus korrekt

Men løsningen er meget simpel – spred din indsats. Hvis man fokuserer sin indsats på, at være tilstedeværende flere steder, og herved spreder sin markedsføring udover flere kanaler, så minimeres risikoen.

At skabe den perfekte sammensætning kan være tidskrævende, men så længe du er spredt udover flere kanaler, vil risikoen for at miste trafikken, være minimeret.

1 thought on “Spred dit budskab, blogger”

  1. Jeg elsker dyr og vil gerne kunne skrive om det på min blog.
    Jeg ville gerne kunne tjene penge på min blog.
    Jeg går meget op i dyrene har det godt både kæledyr,landbrugsdyr,dyr i naturen.
    Og jeg er modstander af personer som mishandler dyr eller bare bruger dem som underholdning for at kunne tjene penge på det.
    Det skal stoppes.
    Noget andet der skal stoppes er drab på babysæler og hvaler og mange andre fisk
    Det skal også stoppes at personer kan finde på at avle på dyr så de kan tjene penge på pels
    I mode verden.
    Vi skriver 2016 kvinder skulle nok kunne bruge noget godt stof til deres vinterfrakker.
    Jeg brænder for at hjælpe dyr.
    Jeg er selv medlem af Dyrenes Beskyttelse og har været det lige fra min unge dage og jeg er også medlem af Animal for dyr.
    Jeg har haft mange dyr selv og de er blevet meget gammel hos mig ved at få den rigtig pleje.
    I maj 2015 tog jeg en lille højgravid hunkat til mig som var blevet smidt ud af sin ejer som var flyttet fra katten.
    Det gør mig vred.
    Jeg gav katten et navn Desseri og hun født 3 små veldkabt hun killerger hjemme hos mig.
    De kom i familie pleje og i Ejby på fyn til de små var 12 uger.
    Og adopteret hunkatten som kom tilbage til mig.
    Desseri er en skøn og meget glad kat hun spræder glæde hos mig og det er dejlig

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top