Vi har tidligere skrevet en række forskellige indlæg omkring SEO her på Unitate.dk, som har hjulpet bloggere med at tiltrække mere trafik fra Google. Selvom trafikken ikke er det eneste parameter, du skal kigge på for, at få en succesfuld blog, så er det selvfølgelig en af de vigtige.
Størstedelen af de test man har lavet fremviser, at længden af teksten er en meget vigtig faktor, når det kommer til at opnå placeringer på søgemaskinerne. Selvfølgelig er der rigtig mange andre elementer at kigge på, men længden af teksten er en af de vigtigste – og ofte nemmest at starte ud med.
Et godt eksempel på hvor vigtig tekstlængden er, finder du f.eks. ved at kigge på hjemmesiden senge-testeren.dk. De har nemlig med denne hjemmeside, på kort tid, formået at blive placeret på side 3 på søgningen ”dyner”, med dette indlæg. Der er tale om over 2.500 ord, udformet som en guide til at købe en dyne. Og netop denne lange og udførlige guide har hjulpet dem med, at opnå denne placering.
Sådan gør du brug af denne viden
No. 1: Skriv dine indlæg så lange som muligt
Det er ikke nogen grund til at stoppe med at skrive, når du er gået i gang med dit blogindlæg. Man kan nemlig ofte nemt skrive 100, 200 eller 300 ord ekstra til sine blogindlæg. Jo mere populært emnet er, jo længere skal teksten som udgangspunkt være.
No. 2: Brug evt. en show/hide-funktion
Synes du at teksten bliver for lang, eller ønsker du blot ikke, at folk skal se den før, at de selv klipper den frem – så kan du gøre brug af en show/hide-funktion. På denne måde skal folk først klikke på ”læs mere” for, at få fremvist den bestemte tekst. Dette gør vi f.eks. brug af i vores FAQ i bunden af dette indlæg.
No. 3: Undersøg hvad folk søger på
Når du er i gang med at skrive dit blogindlæg, så kan det være en fordel at skrive omkring det, som folk faktisk ønsker, at vide om netop dette emne. Du kan både lave en brainstorming med dig selv, og skrive de emner ned, som du mener er relevante for dit overordnet tema. Du kan også bruge Google.
I bunden af Google kommer der nemlig feltet med ”relaterede søgninger” frem, som fremviser hvad andre havde interesse i, når de søgte. På denne måde kan vi f.eks. se at folk der søger efter dyner, også gerne vil læse noget omkring ” dyner kvalitet”.