markedsførings nyheder-2

Når det kommer til online markedsføring, så er der konstant udvikling. Ikke altid noget som vil være interessant for den almindelige blogger, men har du tiden, så er der guldkorn at hente i ny og næ. Derfor har vi i dette indlæg samlet nogle af de bedste markedsførings nyheder fra 2015 – som de fleste blogger vil have gavn af at læse.

Google slår hårdt ned på ikke-mobilvenlige sider

Google har officielt udmeldt, at de pr. 21 april vil slå ned på ikke-mobilvenlige sider. Er din blog således ikke mobilvenlig/responsiv pr. denne dato, så vil du begynde at opleve fald i placeringer på resultatlister fremkommet på mobilen. Læs mere omkring Googles udmelding her. Vil du teste om du er mobilvenlig, så læs vores guide her.

95% benytter anmeldelser før de handler

De fleste blogger har en række anbefalinger og ved, at deres ord ofte kan betyde hvorvidt et produkt købes eller ej. Men hvor meget betyder det egentlig? De seneste undersøgelser fremviser et tydligt tegn på, at folk elsker at læse anmeldelser inden et køb – og hele 95% gør dette inden, de foretager et køb. Læs mere omkring studiet her.

Google slår ned på din hastighed

Dine besøgende kan ikke lide, at din blog er langsom, og det kan Google bestemt heller ikke. Dette betyder at Google lige pt. arbejder på en markering hvoraf det fremgår, om hjemmesiden er ”for” langsom (ligesom markering for mobilvenlig). Læs mere omkring hvordan du tester din blogs hastighed her. Læs mere omkring Googles planer for dette her.

Facebook og Instagram udvider med annoncering

Facebook har længe givet dig muligheden for, at annoncere for din Facebook-side. Selve annonceringsmulighederne er dog blevet mere og mere avanceret, og senest er de begyndt at måle effektiviteten af dine annoncer før de bliver afholdt (læs mere her). Igennem instagram har det aldrig før været muligt at annoncere, men de åbner nu op for mulighederne (læs mere her).

Markedsførings nyheder for bloggeren

Leave a Reply

Your email address will not be published.