Der er to overordnede grunde til at din virksomhed vil få meget ud af blogger-markedsføring. Den ene er at det er en unik mulighed for at brande eller re-brande din virksomhed, og nå ud til kunder som du ikke før har været i kontakt med. Du spreder budskabet om hvad din virksomhed står for på en overbevisende og troværdig måde. Den anden grund er at jo flere links fra forskellige hjemmesider din virksomhed får, desto bedre vil Google ranke din hjemmeside, og du vil derved få en højere placering på relevante Google-søgning.

Branding gennem bloggere

shutterstock_77237668

Blogs hvor en privatperson står bag, er ofte meget troværdige, læserne af bloggen stoler på personen bag og de indlæg som bliver postet. I og med at bloggeren ofte deler ud af sine hverdagshistorier og personlige erfaringer, vil læseren opleve en form for venskab med bloggeren, og det er netop dette forhold der gør at din virksomhed kan opnå store fordele ved at bruge bloggere. Når en blogger anmelder eller skriver om dit produkt, vil læserne få et forhold til netop dit produkt og din virksomhed. Det er blevet anbefalet til dem af en de stoler på, og de vil derfor højest sandsynligt vælge dit produkt frem for en konkurrents.

Hvis din virksomhed har låst sig fast på en bestemt type kunder, kan bloggere være en strategi til at re-brande dine produkter, og vise alternative brugsmuligheder. Der findes blogs indenfor mode, livsstil, bolig, sundhed/træning, mad samt gravide/børn.

Bedre rank på Google

En bedre rank på relevante Google-søgninger, vil betyde mere trafik på din hjemmeside. En måde at få en bedre rank er at få flere links fra andre sider til din hjemmeside. Det kan ske gennem bloggere. Når bloggeren skriver om din virksomhed eller dit produkt, linkes der tilbage til din hjemmeside og jo flere bloggere der gør det, jo bedre en rank får din virksomhed.

NB: Google retningslinjer fortæller, at alle links fra bloggere skaffet igennem et samarbejde, skal være No-follow.

Det er ikke kun antal links man skal være opmærksom på, men også af kvaliteten af de sider der linker til din virksomhedsside. Vær derfor meget opmærksomme på kun at vælge blogs af en vis kvalitet, og som vil skabe værdi for din virksomhed. Tjek alle de blogs du ønsker at samarbejde med, og sørg for at de indlæg der skrives om dit produkt opnår den bedst mulige standard.

Som virksomhed kan du vælge enten at fokusere på at få så mange links som muligt, på at få så gode links som muligt eller en kombination af begge strategier.

(For virksomheder) Hvordan promoverer du din virksomhed igennem bloggere?

Leave a Reply

Your email address will not be published.