Virksomheder arbejder jævnligt med brugen af blogs, blandt andet under temaet content marketing. I dette indlæg vil vi kort komme ind på, hvornår virksomheder kan benytte deres egen blog, som en aktiv del af deres markedsføring.
Hvorfor skal en virksomhed bruge en blog?
Alle typer af virksomheder kan have fordel af, at benytte en blog. Vi har samlet en liste med nogle af de fordele vi har observeret. Denne liste er ikke udtømmende, og indeholder derfor ikke alle aspekter af situationen. Fremlæg endelig dine områder, hvis du har noget at biddrage med.
De efterfølgende 6 grunde er begrundelser for at oprette en virksomhedsblog.
En konstant markedsføringskanel
Når du ikke er på arbejde, så er din virksomhedsblog stadig online. Hvis du har skrevet indhold på denne som kan hjælpe kunde etc., så kan denne fungere som en kundeservice mv., når du ikke kan.
Har du ekspert viden
Hvis dit arbejde indenfor branchen har givet dig ekspert viden, hvorfor så ikke udnyttet det? Der er mange grunde til, at benyttelsen af en virksomhedsblog til at positionere dig og din virksomhed som eksperter, er fornuftigt. Disse tæller blandt andet SEO, SEM, branding, FAQ og meget mere.
Spørgsmål fra kunderne
Du har formentlig allerede en FAQ-sektion et sted på din side, men du vil formentlig også indrømme, at denne ikke er blevet opdateret i en længere periode! Modtager du stadig spørgsmål fra dine kunder? Jamen så skal denne viden da benyttes på din virksomhedsblog.
Kreativ tankegang
Når først man påtvinger sig selv, at skulle producere indhold til en blog med kontinuerlig fremdrift, så tvinger man sig også til at være kreativ. Denne proces vil hjælpe dig i den daglige drift af virksomheden, og være med til at udvikle din virksomhed.
Trafik til din hjemmeside
Hvis din virksomhed har besøgende fra Google, og disse er relevante for din webshop, så kan det være en ide at benytte en blog, for at skabe trafik. Der er flere tekniske grunde til dette, men kort, så har søgemaskinerne præference for nyt indhold, og hver ny artikel, er endnu en indgangsvinkel til organisk trafik fra søgemaskinerne. En blog vil gavne din statiske hjemmeside, med nyt og frisk indhold.
Var bloggen måske en mulighed for dig?
Det er selvfølgelig ikke alle virksomheder som vil have gavn af en blog, men vi er overbeviste om, at der ikke er særlig mange af der ikke vil have gaven af en blog. Er du på udkig efter at komme i gang med en blog for din virksomhed, så har vi skrevet en guide til at oprette en blog, som du kan tage et kig på. Denne guide er henvendt til privatpersoner, som ønsker sig en personlig blog – men mange af aspekterne vil være relevante for virksomheder såvel.
Har du erfaringer med virksomheder som har gode blogs? Eller har du selv en blog tilknyttet din virksomhed? Så smid en kommentar herunder.
Vil du læse mere omkring virksomhedsblogs, så anbefaler vi følgende indlæg: