Har du lige startet virksomhed? Så er en god hjemmeside en vigtig prioritet. Med en god hjemmeside kan du nemlig tiltrække og holde på kunder, og du bliver også synlig i søgemaskinerne. Derfor giver vi dig her vores bedste tips og tricks til at lave en god hjemmeside – læs med!

Når du starter forretning i dag, er der ingen vej uden om online salg og online markedsføring. Det har en stor betydning for de fleste virksomheders økonomi, og det er ærgerligt at lade være. En god hjemmeside – gerne med en informativ blog – kan nemlig gøre en forskel på din bundlinje. Men hvordan laver man lige sådan én?

Styr på økonomien i din nye forretning

Økonomi er afgørende i den nystartede virksomhed, og et godt regnskabsprogram er nødvendigt – læs mere om det komplette regnskabsprogram her. Som regel starter man ud med en relativt beskeden økonomi, og det er vigtigt at holde regnskab for at holde styr på pengene.

Med et godt, digitalt program mindsker du risikoen for at lave fejl i regnskabet, som måske kan koste dig dyrt. Desuden har du brug for at bruge al din energi på dit nye foretagende, og du skal have tid til at koncentrere dig om dine kerneområder. Et regnskabsprogram kan hjælpe dig med at frigive tid til at gøre det, du er bedst til.

Når du har styr på regnskabet, kan du nemt danne dig et overblik over, hvor mange penge du kan sætte af til din hjemmeside. En god hjemmeside kommer med stor sandsynlighed til at betale sig selv hjem igen. Men heldigvis er der masser af ting, du selv kan gøre – helt gratis.

Tips og tricks til at lave en god hjemmeside

Har du nogle yndlingsblogs? Hvis ja, kan du undersøge, hvordan de er bygget op. Der er nemlig en god sandsynlighed for, at både deres indhold og design har betydning for, at du kan lide at læse dem. Måske kan du lade dig inspirere.

Brugervenlighed er alfa og omega

En god hjemmeside er først og fremmest brugervenlig. Brugervenlighed kan indebære mange forskellige ting. Det drejer sig både om at skrive et fængende og let forståeligt sprog. Det handler også om at inkorporere billeder, overskrifter og citater, der gør indholdet fængende.

Navigation på din hjemmeside

Samtidig skal hjemmesiden og dens undersider være nemme at navigere på, så man simpelt kommer fra A til B til C og så videre. Det kan du gøre ved hjælp af interne links, der anbefaler brugeren at læse videre om et givent emne på en underside.

Din placering i søgemaskinerne

Brugervenlighed gør også en forskel for din placering i søgemaskinerne, dét man kalder for SEO. Din placering på fx Google er afgørende for, om du får brugere og kunder. Der er nemlig sjældent nogen, der bladrer længere end til side 2.

Giv brugerne værdi

Søgemaskinerne arbejder først og fremmest på at vise indhold, som giver brugerne værdi. Derfor kan du med fordel tænke på, hvad din målgruppe søger efter, og hvordan du kan besvare deres spørgsmål og indfri deres ønsker. Sørg for at skabe relevant indhold, der giver brugerne en god grund til at blive på siden.

Lav en god hjemmeside til din virksomhed

Leave a Reply

Your email address will not be published.