I dette indlæg kommer vi med 6 tips til, hvordan du kan promovere din blog, når du keder dig. Når det kommer til at få flere læsere til bloggen, så er dette ofte noget som kræver tid, og derfor noget som hurtigt stoppes af mange bloggere igen. Men når du alligevel keder dig, og ikke har noget at lave, så kan du gøre brug af disse tips.

At du ikke har lyst til at skrive det næste store indlæg er ok, der er masser af små ting du kan gøre, når inspirationen ikke er der. Har du 10 – 20 minutter tilovers en dag, så kan du ligeså kigge på mulighederne i dette indlæg. Du vil nemlig blive glad for det i længden, når trafikken begynder at komme.
Tip #1: Sammensæt lister
Skab f.eks. en liste over mulige blogindlæg, en liste over mulige bloggere at interviewe, en liste over mulige blogs at skrive gæsteindlæg på eller noget helt andet. Lister er altid godt at have, og emnerne til din blog skal nok blive brugbare på et tidspunkt.
Tip #2: Kommentere på blogs
Det er som blogger vigtigt at være tilstedeværende på blogs, da det både er med til at opbygge en relation samtidig med, at det fremsætter din blog overfor potentielle læsere. Tænk ud af boksen og forsøg, at kommentere på blogs som du ikke altid er tilstedeværende på.
Tip #3: Søge efter brands til samarbejde
Søg efter nye brands, som du kunne have interesse i at samarbejde med. Nedskriv disse med begrundelse for, hvorfor de er relevante for dig, og du er relevant for dem. Herefter kan du tage kontakt, når du har tiden til dette.
Tip #4: Vær aktiv i en Facebook-gruppe
Brug tiden på at søge efter nye relevante Facebook-grupper (f.eks. i en alternativ overlappende niche), og vær aktiv i denne. Har du skabt dig et navn i gruppen, kan det være nemt at sende disse til din blog efterfølgende.
Tip #5: Opret en fængende page title
Kig på din gamle blogindlæg, og omskriv/opret en god og fængende page title (også kaldet side titel), som kan trække flere besøgende til indlægget fra f.eks. Google. Læs mere omkring emnet her.
Tip #6: Læs de gode guides på Unitate.dk
Unitate.dk indeholder en række gode guides til markedsføring af din blog, som du med fordel kan læse og benytte i fremtiden. Udvælg f.eks. en række opgaver for din blog, og nedskriv dem til løbende udførelse i din kalender.





