Announcement

Du har knoklet for at skrive dit blogindlæg, og allerede tænkte over de rette overskrifter, valget af billeder, og fået hele designet til at være iøjnefaldende. Så snart du har udgivet dit blogindlæg, så tænker du det er færdigt og der er nu ikke mere du kan gøre, bortset fra at læne dig tilbage og se om folk kan lide indlægget. Efterfølgende begynder du så småt at tænke på næste blogindlæg. Men er det slut? Er der mere du kan gøre, i stedet for at se øjeblikket hvor du udgiver indlægget som slutpunktet? ja – Arbejdet er først kun lige begyndt og hvad du gør i minutterne og timerne efter at indlægget er udgivet, kan øge effektiviteten af dit arbejde. I denne guide skal vi kigge på, hvordan du kan promovere dit blogindlæg.

Læs mere » 14 bloggere viser hvordan du skaffer trafik

Der er skrevet en masse om det at promovere sin blog, men ofte er disse strategier enten forældet, eller alt for brede til, at give dig de rette besøgende. Efter udgivelsen af dit blogindlæg, skal du ikke bare overlade det til tilfældighederne, at dit indlæg bliver læst af folk. Enkelte strategiske overvejelser vil øge eksponeringen af indlægget, og vil ikke lade dit hårde arbejde gå til spilde.

I dette indlæg vil vi fremvise dig nogle af de strategier som vi selv benytter. Vi benytter ikke disse strategier på alle vores indlæg, men udvælger de rette fra indlæg til indlæg. Betragt derfor disse strategier som din værktøjskasse, hvor du frit kan benytte hvad du ønsker fra gang til gang.

Metode #1: Pitche til andre bloggere

En af de mest effektive måder, at få spredt budskabet omkring et nyt blogindlæg er, at lade andre bloggere se det. Der findes ikke en mere kraftfuld måde, at finde nye læsere på, end at en anden blogger anbefaler dit indhold til sine læsere (der allerede har tillid til hvad de siger). At få andre bloggere til at linke til dine blogindlæg er ikke altid let – især ikke i begyndelsen, hvor din blog endnu ikke har fået skabt sig en profil og du ikke har et præeksisterende forhold til andre bloggere. Det er dog slet ikke umuligt, og her er et par tips du kan gøre brug af.

  • Relevans er nøglen :lad vær med at pitche blogindlægget til bloggere, der har en mindre eller ingen tilknytning til det berørte emne. Du vil bare spilde deres og din egen tid (samt ødelægge fremtidige muligheder).
  • Pitch Kun dine bedste indlæg: du vil have en meget højere succesrate i at tiltrække omtale, hvis du kun gør det med dine bedste blogindlæg. Dette betyder, at vi kun gør dette for 5% af vores blogindlæg.
  • Giv dem en vinkel : Fortæl bloggeren hvad historien handler om, og hvorfor det kan være relevant for netop deres blog. Spar dem lidt arbejde ved at vise, hvordan indlægget kunne være interessant for deres læsere.
  • Hold det kort: hvis bloggeren ønsker masser af detaljer om dit indlæg, vil de klikke på det medfølgende link. Kommunikere kort hvad du har brug for at sige, og lad derefter bloggeren komme videre med hans/hendes dag.
  • Vær høflig: antag ikke, at du får et link eller insistere på, at de linker til dig . Fremstil dit blogindlæg og vinklen, og lad ellers blogindlægget tale for sig selv.
  • Vær personlig: brug deres navn, deres blog navn og vis, at du ikke bare spammer tusindvis af blogs med din e-mail. Har du allerede lagt en kommentar med dit eget navn på bloggen, så vil dette være en fordel.

Læs mere » Benyt track- & pingbacks til at skabe opmærksomhed

Metode #2: De sociale medier

En større og større kilde til trafik, er for mange bloggere de sociale medierFacebook, instagram, Google plus, Pinterest og Twitter. Mange bruger en blanding af automatiserede værktøjer og personlige beskeder til, at drive trafik fra de sociale medier til deres blog. Vi har tidligere anbefalet automatiske publicering til f.eks. Twitter og Facebook, hvilket vi dog er stoppet med. Vi synes det bedste resultat fremkommer, hvis teksten tilknyttet dine blogindlæg er personlige og overvejet samt ikke er det eneste indhold, du lægger op på dine sociale profiler. Den personlige del opnår du ved at linke til andres indhold, spørge dine læsere om deres holdninger eller råd samt være tilstedeværende på personlig måde.

Печать

Vær ikke bange for at bruge sociale medier til at promovere blogindlæg, som du ved kan skabe diskussioner på de sociale medier (f.eks. kontroversielle emner). Hvis debatten bliver god på din blog (mange kommentarer), så kan det også være en gode ide, at poste et indlæg på de sociale medier omkring denne debat (tiltrække flere og nye folk til debatten).

Læs mere » 10 ideer til indlæg der skaber trafik

Metode #3: Intern links

En stor del af vores promoveringstips fokusere på, hvordan man kan promovere sin blog eksternt fra bloggen. En anden fantastisk måde at promovere dit blogindlæg på, er at gøre det på din egen blog! En ting som vi forsøger at gøre med vores bedste blogindlæg efter udgivelse er, at gennemgå alle tænkelig steder på vores egen blog, hvor det vil være muligt at linke til indlægget.

Læs mere » Guide til korrekt benyttelse af interne links

Selvom dit nyeste blogindlæg fremgår af forsiden, vil du ofte kunne finde et par andre indlæg i dit arkiv, som ville være relevante at linke fra. Intern linkbuilding går ganske kort ud på, at find relevante steder, hvor du dækker lignende emner og tilføje et naturligt link dertil. Hvert link du tilføje på din egen blog til dit nye blogindlæg, sender potentielt flere læsere til indlægget. Slutligt skal det også siges, at interne links kan være med til at gaven din SEO.

BEMÆRK: Det er vigtigt at disse interne links er naturlige, og du ikke fylder hele teksten med links.

Metode #4: Nyhedsbreve

Hvis du har en liste med e-mails på dine faste læsere, eller på anden måde indsamler e-mails til nyhedsbrev, så er dette en oplagt metode at promovere dine gode blogindlæg. Hvis du gør det klar overfor læserne af dit nyhedsbrev, at det kun er de bedste blogindlæg de modtager, så vil de glæde sig til at modtage din e-mail.

Imprimir

Indsamler du endnu ikke e-mails fra dine faste læsere, så er dette en oplagt metode at begynde på. Start eksempelvis ud med, at skrive i dine giveaways, at de ved deltagelse godkender at du må benytte deres e-mails. Senere vil vi her på Unitate guide endnu mere til e-mails og nyhedsbreve.

Metode #5: Kommentarsektioner og forums

Hvis du har skrevet et blogindlæg som har en stærk relation til det emne, som en anden blogger har skrevet om, eller et emnet diskuteret i et forum – efterlad så dit bloglæg på en naturlig måde. Nøglen til at ligge en kommentar med link til dit blogindlæg, uden at blive betragtet som en spammer er, at efterlade virkelig nyttig information til samtalen på bloggen /forummet. Kommentaren selv bør tilføje merværdi til samtalen, være relevant for emnet og bidrage til samtalen. Efter du har overhold disse regler for din kommentar, så kan du slutte af med “Jeg har skrevet mere omkring emnet her…”.

En anden mulighed vil være først at kontakte bloggeren og spørge, om de har noget imod, hvis du lægger ligger en kommentar med dit links. Du kan endda opleve, at bloggeren vil tilføje linket til indlægget selv (hvilket vil give mere SEO værdi til din egen blog).

BEMÆRK: træd varsomt med denne metode og gør det kun en gang imellem og på en måde, der tilføjer værdi.

Metode #6: E-mail signatur

Benytter du ikke din e-mail særlig meget, så vil dette ikke være en særlig effektiv metode. Hvis du blot sender et par enkelte e-mails, så vil dette være en mulighed for dig. Link til det seneste eller bedste af dine indlæg i din e-mail signatur – være blot opmærksom på at ændre denne løbende. Kan du være kreativ, og adskille dig fra alle de andre, så vil dette være en fordel.

Metode #7: Part 2

Har du skrevet et godt blogindlæg, som du føler er over standarden, så kan en teknik være, at skrive et part 2 af dette indlæg (med nye øje, med nye tal eller med andet nyt). Hvis du allerede ved produktionen af første indlæg kan se mulighed for, at dele dette i to dele, så kan dette være en fordel for at tiltrække mere trafik til dit indlæg. Slut af med ”i del 2 ser vi på…”.

Metode #8: Betalt reklame

Betalt reklame vil helt sikkert ikke være for alle, og det er absolut kun for de særlig gode blogindlæg vi anbefaler dette. Når du har skrevet det helt gode blogindlæg, så kan det være en gode ide, at fastsætte et mindre budget til promovering af dette.

man announcing through megaphone advertising

Nøgle blogindlæg der har en høj “nytte værdi” overfor potentielle læsere, kan være en fantastisk måde at finde nye loyale læsere til din blog på. Snarere end reklame på forsiden af ​​din blog. Der er flere metoder til betal reklame, hvor bl.a. Facebook og Adwords kan være nyttige.

Læs mere » Guide til Facebook annoncering for begyndere

Metode #9: Pressemeddelelser

Ligesom virksomheder, så kan du udsende pressemeddelelser for din blog – er der sket noget stort? eller er der andre nyheder som kan være relevante for andre? Der findes flere PR-tjenester, som ikke koster noget at anvende, og de ​​kan være overraskende effektive med lidt held. Vi guider snart til anvendelse af disse her på Unitate.

Når du har læst dette indlæg omkring 9 måder at promovere dit næste indlæg på, så vil vi også anbefale dig at læse vores guide med 5 alternative måde at få og finde nye læsere på.

9 måder til promovering af dit næste blogindlæg
Tagged on:             

Leave a Reply

Your email address will not be published.