I dette indlæg overlader vi ordet til Søren fra Inmobile.dk, hvor han til dagligt arbejder med SMS og hvordan man kan bruge dette i sin markedsføring såvel som kundeservice. Grundet dette arbejde ved Søren præcis hvad folk har lyst til at læse mere omkring, igennem alt den data de indsamler. Jeg overlader ordet til Søren.

10 ideer til indlæg der skaber trafik-top

Når det kommer til at fastholde læsere (såvel som kunder), så gælder det om konstant at give dem hvad de ønsker – eller endda hvad de endnu ikke ved, at de ønsker. Som blogger må dette skabe et enormt pres, som disse ideer måske kan være behjælpelige med at fjerne.

Hele listen skal ses som en ”igangsætter”, som skal sætte tankerne i gang hos dig for, at skabe den helt rigtige overskrift og emne for dit næste store indlæg. Herunder har vi sammensat en liste med hele 10 af disse ideer.

Læs mere » Sådan laver du den rigtige gode overskrift

#1: Fortæl noget personligt omkring dig selv

Den ide er simpel, men ofte noget som kan bringe dine eksisterende læsere tættere på dig som blogger (ligesom det kan få kunderne tættere på virksomheden). Skrives dette indlæg rigtigt, så kan det ligeså være med til at skaffe nye besøgende.

#2: Prøv noget nyt og skriv omkring dette

Folk der hele tiden forsøger noget nyt (sport, oplevelser etc.) er bare mere interessante at læse om – og derfor skal du gøre dette. Dette kan også være en opfordring til at fortælle om det du gør nu, eller har gjort tidligere.

#3: Grib en nyhed og tilføj dit eget tvist

Strategien kaldes ofte for ”News Jacking”, hvor man forsøger at stjæle nyheden ved at sætte sit eget twist derpå – ofte med formål selv at kommet i søgelyset. Denne strategi kan nemt bruges på en blog, hvor du tilføjer noget af dig selv eller dit syn på en nyhed. Herunder er et eksempel på hvordan Tuborg gjorde det med lanceringen af den nye Star Wars film.

Tuborg og Star Wars-ny

Kilde: Tuborg

#4: Interview med en ekstern person

Dette er formentlig en strategi som ofte er anvendt blandt bloggere, så derfor skal du forsøge at gøre det anderledes – enten ved personen, spørgsmålene eller anledningen. En anden strategi herunder kan være, at være den første som interviewer en ”ny” person indenfor dit felt.

#5: Del dine egne opskrifter

Dette kan sagtens benyttes selvom du ikke er en madblogger, for ideen er ikke at dele en madopskrift, men en opskrift på noget fra di liv. En opskrift på hvordan du forbliver så glad, en opskrift på hvordan undgår stress etc.

#6: Udarbejd en god guide

Ligesom det ses her på Unitate.dk, så bliver lange, gode og hjælpsomme guides altid taget godt i mod. Bruger du f.eks. et værktøj i det daglige, privat eller til din blog, så skriv en guide omkring dette. Så snart du har opnået en viden omkring noget, så kan du dele ud af denne. Disse guides gavner ligeså din SEO, da søgemaskinerne fortrækker langt indhold der har til formål at hjælpe den søgende.

Læs mere » Søgemaskineoptimering for bloggere

#7: Lav en top 10 liste

Alle elsker lister, og de er nemme at dele på de sociale medier. En ide kan være at gennemgå de lister som folk kan lide, og skrive noget lignende. Det vil selvfølgelig være bedste, hvis du kan skrive noget helt unikt.

#8: Gennemgå dine gamle indlæg og gør dem bedre

Ofte har man guld gemt i sine gamle indlæg, som enten kan gøres endnu bedre og blive udgivet igen, eller en ny vinkel til emnet kan findes. Igennem Google Analytics kan du nemt finde informationer omkring hvilke af dine indlæg, som har haft flest læsere over en bestemt periode.

Google Analytics - disse indlæg læser folk
Disse oplysninger finder under Adfærd -> Websiteindhold -> Alle sider

#9: Skriv omkring din anden tilstedeværelse

Selvom du har sociale medier fremvist i din sidebar, så giver det ofte mening at skrive et indlæg, hvori disse oplyses. Udover at oplyse omkring de enkelte profiler, kan du ligeså oplyse hvad dine læsere får ud af, at følge dig igennem de forskellige kanaler. Er der andre steder hvor dine læsere på den ene eller anden måde kan følge dig, så link til disse.

Overvej ligeså hvorvidt nye medier som SMS, Snapchat eller et medie som endnu ikke er blevet offentliggjort, skal være en del af din strategi.

#10: Fremvise dine læsere og medbloggere

Folk elsker at blive bemærket for noget de har gjort, og dette kan du benytte til din fordel. Udvælge en række mennesker – læsere, medbloggere etc. – som du synes har gjort noget godt, indenfor et bestemt emne tilknyttet din blog. Skriv efterfølgende et indlæg hvor du gør opmærksomme på disse.

Søren Larsen

Søren Larsen

Søren arbejder som dagligt leder hos InMobile.dk , hvor han hjælper virksomhederne med at nå deres kunder igennem SMS markedsføring. Inmobile startede i 2007 og benyttes i dag over 500 kunder, hvoraf Kohberg og Kokken & Jomfruen kan nævnes.
Søren Larsen

Latest posts by Søren Larsen (see all)

10 ideer til blogindlæg der skaber trafik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *